zasady sprowadzania aut z UE
   
  • zagraniczne;banki;w;polsce
  • pierwsza wizyta w poradni genetycznej
  • kody do gta vc ps2
  • plu gsm promocje
  • podstrona 465
  • Settlers III - Pytania
    zasady pisowni podwojnego i na koncu wyrazu
    Zasady BHP przy obsłudze maszyn
    Zasady techniki prawodawczej w umowach międzynarodowych
    zasady bhp przy obróbce ręcznej
    zasady BHP przy urządzeniach elektrycznych
    Zasady otrzymania szkoleń w Urzedzie Pracy
    zasady doboru kolorów makijaż
      Settlers III - Pytania

    Temat: Czas na budowe rajdówki bez opłat??
    Puzon przeczytaj najpierw mojego maila i nie powtarzaj informacji bo naszemu koledze mieszasz w głowie

    A co do luki... heh... jest patent koledzy. Agent ma głowę na karku w końcu i wymyślił swego czasu rozwiązanie. Robimy w zasadzie kopię akcji jakie się robi sprowadzając auta z Niemiec w celu obniżenia kosztów (czyli lewa umowa spisana na Hansa z Berlina).
    W naszym przypadku piszemy umowę z Siergiejem z Ukrainy, chowamy auto głęboko w garażu, zgłaszamy umowę do wydziału rejestracji (czyli wyrejestrujemy je de facto). Po kilku miesiącach robimy odwrotną operację i rejestrujemy auto w PL. Nie zastanawiałem się jeszcze nad aspektami prawnymi "sprowadzania" auta zza wschodniej granicy, być może łatwiej by było sprzedać auto do Jozina z Bazin czy gdzieś na południe ale jeszcze w UE?
    Co o tym sądzicie?

    Edit: 205, wiesz że jestem agentem to czemu od razu w temat nie uderzyłeś do mnie na GG? Z Meksyku też mogłem Ci odpisać bo na GG wchodziłem
    Źródło: forum.ak.szczecin.pl/viewtopic.php?t=65



    Temat: Auto handel
    witam Wszystkich

    opiszę swój przypadek - nie bedzie to optymistyczna opowieść... poszukajcie podobieństw do Wasze sytuacji

    W sieci znalazłem ofertę firmy PROSPERITA - oferowala w bardzo korzystnych cenach sprowadzenie pojazdów z terenu UE. Generalnie ceny pojazdów wachały się na poziomie 30% niższych niż ceny rynkowe. Wszystkie pojazdy były bezwypadkowe, z najlepszym wyposażeniem. Warunkiem zakupu pojazdu była wpłata zaliczki w wysokości 4000zł. Gdy zaptałem dlaczego w takiej kwocie usłyszalem, że takie mają zasady... (dziwnie podobne do Waszych relacji). Auto miało byc sprowadzone na 14 lutego. Moglem go spawdzić w dowolnie ybranej stacji diagnostycznej, bądź aso. Gdy dzwoniłem do firmy otrzymywałem odpowiedzi na wszytkie swoje - czasami "dziwne" pytania - choćby na to jak w ciagu kilku dni uzykam "twardy" dowod rejestracyjny...? usłyszalem, że otrzymam miekki, a twardy zostanie mi dostarczony... itp. Gdy zbliżał się czas dostawy zaczeły pojawiac się problemy - badź transportowe, bądź inne...
    9 lutego zamilkły wszystkie telefony - zarówno komorkowe, jak i stacjonarne.... pod wieczór okazalo się, że wszytko było jedną wielką, ale dobrze zaplanowanowaną ściemą. Firma istniała, miała nip, regon, zaświadczenie, była platnikiem VAT... i co z tego - nie przeszkodziło jej to znikąć z rynku... a takich, jak ja - naiwnych - jest wielu...
    Teraz walczymy o odzyskanie pieniedzy.


    Niech mój przypadek bedzie ostrzezeniem dla Was... nie wszytko złoto, co się świeci...


    Zainteresownych zapraszam na forum.gazeta.pl


    pozdrawiam,
    BG
    Źródło: forum.lubin.pl/viewtopic.php?t=2840


    Temat: Jak sprowadzic auto z niemiec...

    # Akcyza - jeśli samochód ma pojemność do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);
    # Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 13,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);

    Z tego co pamietam to trybunal orzekl ze akcyza jest niezgodna z prawem unijnym czy jakims tam i kazali ja zdjąć
    I mam jeszcze takie pytanko czy sprwadzanie aut z belgi odbywa się na takich samych zasadach jak sprowadzanie z niemiec i ogolnie z calej UE
    Źródło: forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=21726


    Temat: samochód z UE gotowy do rejestracji
    Cytat:
    Co musze zrobic i jakie dokumenty musi mi dac sprzedający, żebym mógł zarejestrowac auto. Jakie koszty??
    Prosze o podpowiedz. Z góry dzięki.
    Musisz zrobić dużo....
    Przede wszystkim musisz mieć pewność, że masz oryginalny dowód rejestracyjny, ponieważ po wejściu Polski do strefy Schengen, by zarejestrować samochód sprowadzony z krajów UE, trzeba mieć jego oryginalny dowód!!

    W przypadku aut sprowadzanych z takich krajów jak Austria, Bułgaria, Finlandia Holandia, Szwecja, Luksemburg, Niemcy i Norwegia by w ogóle mówić o możliwości rejestracji niezbędne są DWIE części dowodu rejestracyjnego.

    Ponadto potrzebujesz takich świstków jak:
    - pierwszy przegląd techniczny w kraju
    - dowód opłaty skarbowa w urzędzie celnym
    - dowód opłaconej akcyzy w urzędzie celnym

    następnie z opłaconą akcyzą lecisz do Urzędu Miasta by zapłacić za wydanie decyzji o zwolnieniu z VAT.
    Tam dostajesz kolejny świstek i lecisz do okienka swojego US i posłusznie wypełniasz deklarację VAT-24.
    Dostajesz (lub nie) decyzję i z decyzją lecisz do Wydziału Komunikacji i tam wyskakujesz z kaski za opłatę recyklingową, wydanie karty pojazdu, czasowego dowodu, czasowych tablic i takie tam.

    Po tym wszystkim jeszcze tylko czekasz miesiąc i w zasadzie masz zarejestrowane autko z "twardym" dowodem rejestracyjnym i docelowymi blachami.

    Ufffffff. Tyle. Oby się przydało.
    Powodzenia! :)
    Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=33280


    Temat: Petycja do Forda Europe o sprzedaz forda Mustanga

      Cytat:
    Sprzedaż Forda GT była zjawiskiem okazjonalnym a ilość sztuk - limitowana. Kto go kupił ten go ma.
    Jeżeli chodzi o GT500. Ford nie przewiduje sprzedaży tej ewolucji Shelby w Europie. Normy spalin będą nie do przejścia.
    Mustang GT (v8, 4.6 litra) ma szansę doczekać się premiery w odświeżonej wersji w 2009. Póki co trzeźwiąco zadziałał spory prywatny import "koników" do Europy.
    Jeszcze jak wprowadzą homologację na auta z poza UE i kilka innych barier to już będzie koniec sprowadzania aut z za oceanu. Przy aktualnym kursie i na aktualnych zasadach jeszcze się opłaca, ale to juz ostatni gwizdek. Nie ma co czekać tylko sprowadzać.
    Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=28130


    Temat: Auta sprowadzane z zagranicy
    Auta sprowadzane z zagranicy
      Ostatnio znowu ruszyła fala sprowadzanych aut używanych z krajów UE

    Najważniejszą nowością jest brak akcyzy ale w zamian mamy opłatę recyklingową w wysokości 500zł na pojazdy do 3.5t

    Opłata powinna być wpłacona na Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

    Zgodnie z ustawą opłatę tę powinna wpłacać osoba-instytucja która wprowadziła pojazd na teren RP zwany dalej Importer. Nie ma mocy prawnej dokument spisany u notariusza który zaświadcza że kopia była zrobiona z oryginału

    Przy rejestrowaniu pojazdu w wydziale komunikacji osoba rejestrująca pojazd winna okazać oryginał umowy kupna-sprzedaży Importera wraz z tłumaczeniem biegłego tłumacza.
    Również umowa-faktura między Importerem a osobą kupującą
    Oryginalna książka pojazdu wraz z tłumaczeniem (jeżeli auto z niemiec to Fahrzeugbrief)
    Oryginalny dowód rejestracyjny wraz z tłumaczeniem (jeżeli auto z niemiec to Fahrzeugschein)
    Nie należy się dziwić jeżeli na wyżej wymienionych dokumentach nie znajdziemy adnotacji o wyrejestrowaniu pojazdu, w niemczech zaszły zmiany i nie robi się wpisów z datą wyrejestrowania typu odcięcie zielonego trójkącika, chyba że auta dawno wyrejestrowane w/g starych zasad.

    Oczywiście różni urzędnicy w różnych wydziałach komunikacji różnie interpretują najnowsze przepisy :568: :fcp4
    Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=26506


    Temat: Koniec akcyzy w czerwcu?
    Nowy podatek samochodowy pobierany przy pierwszej rejestracji samochodu prawdopodobnie wejdzie w życie od połowy tego roku - ocenia wiceminister finansów Jarosław Neneman.


    "Rząd zajmie się tą ustawą na jednym z najbliższych posiedzeń. Po konsultacji z UE przesłana zostanie ona do Sejmu. Przewidywany termin wejścia w życie to połowa roku" - powiedział Neneman w czwartek podczas czatu na stronach Ministerstwa Finansów.

    Podatek ma zastąpić obowiązującą obecnie akcyzę. Podstawowa stawka nowego podatku ma wynosić 1 zł za centymetr sześcienny pojemności silnika. Jej wielkość będzie się jednak zmieniać w zależności od norm spalin spełnianych przez samochody.

    Wraz z "wpadaniem" samochodu w niższe normy stawka będzie rosnąć do 1,5 zł, 2 zł i 3 zł. Najwięcej - 4 zł za cm sześć. - zapłacą rejestrujący samochody, które nie spełniają europejskich norm emisji spalin.

    Rząd chce zmienić obowiązujące zasady opodatkowania samochodów ze względu na zastrzeżenia, jakie ma Unia Europejska do sposobu pobierania akcyzy. Obecnie akcyza od nowego samochodu o pojemności silnika do 2000 cm sześć. wynosi 3,1 proc. jego wartości. Dla nowych aut z większymi silnikami jest to 13,6 proc. Tymczasem w przypadku sprowadzanych z zagranicy używanych samochodów akcyza może wynosić nawet 65 proc.

    Neneman poinformował, że Ministerstwo Finansów pracuje nad "wizją systemu podatkowego". Nowe rozwiązania mogłyby - według ministra - obowiązywać za 3 lata, bo teraz uchwalanie zmian w podatkach przez parlament jest niemożliwe.

    "Jedna stawka VAT, ograniczenie progresji w PIT lub nawet podatek liniowy, niższe składki na ZUS, podatek katastralny, likwidacja lub ograniczenie podatku od spadków i darowizn" - powiedział Neneman, odpowiadając na pytanie, jak miałby wyglądać polski system podatkowy zgodny z wizją opracowywaną przez MF.

    Zapowiada się całkiem fajnie - nie sądzicie?
    Źródło: maniacy.com/viewtopic.php?t=646


    Temat: kupno samochodu w UE
    Ma się rozumieć, że takie same zasady sprowadzania aut dotyczą wszystkich krajów UE???

    Chodi mi konkretnie o Itali?
    Źródło: tdiracing.pl/viewtopic.php?t=271


    Temat: KE krytykuje Polskę za podatek rejestracyjny
    Polska powinna zmienić zasady opodatkowania rejestracji samochodów i skończyć z dyskryminowaniem właścicieli pojazdów sprowadzanych z zagranicy.Uznała we wtorek Komisja Europejska (KE) i wysłała do polskiego rządu formalny list w tej sprawie.

    KE krytykuje obowiązujący system podatku rejestracyjnego płaconego podczas pierwszej rejestracji w Polsce. Jego wysokość zależy od wieku pojazdu - im samochód starszy, tym większy podatek. Dla samochodów starszych niż dwa lata stawka znacznie wzrasta, dochodząc aż do 65 proc. dla samochodów mających co najmniej siedem lat.

    Zdaniem KE, takie rozwiązanie oznacza w praktyce wyższe opodatkowanie samochodów sprowadzanych z innych państw członkowskich, co jest sprzeczne z prawem UE.

    Art. 90 traktatu UE stanowi, że "żadne państwo członkowskie nie nakłada bezpośrednio lub pośrednio na produkty innych państw członkowskich podatków wewnętrznych jakiegokolwiek rodzaju wyższych od tych, które nakłada (...) na podobne produkty krajowe".

    Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE jest jasne: Każde państwo członkowskie ma prawo wprowadzić podatek rejestracyjny, jednak obliczając go władze powinny wziąć pod uwagę utratę wartości pojazdu, tak by podatek nakładany na samochody z innych krajów UE nie był wyższy od płaconego od pojazdów znajdujących się już na terenie danego kraju.

    W zeszłym tygodniu Komisja Europejska zaprotestowała przeciwko obowiązującym w Polsce specjalnym kontrolom technicznym, którym podlegają przed rejestracją używane samochody sprowadzane z zagranicy.

    To przeszkoda w rejestracji sprowadzanych z zagranicy aut, a zatem - łamanie swobody przepływu towarów w UE - uznała Komisja Europejska. Wymogu takich kontroli polskie prawo nie przewiduje bowiem w stosunku do identycznych samochodów, które już były zarejestrowane w Polsce.

    W obu przypadkach Polska dostała dwa miesiące na odpowiedź - jeśli KE uzna je za niewystarczające, skieruje sprawę do Trybunału w Luksemburgu.

    Stawianie przeszkód w rejestracji samochodów używanych sprowadzonych z zagranicy KE zarzuciła Polsce po raz pierwszy w lipcu zeszłego roku. Zmiany wprowadzone od tego czasu w polskim prawodawstwie uznała za niewystarczające.

    źródło PAP
    Źródło: norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2720


    Temat: Od grudnia zmieniona akcyza!
    Źródło: MF

    Podatek akcyzowy był jak dotąd jedyną jeszcze zaporą, choć i tak dość słabą, która miała chronić przed napływem zagranicznych aut używanych. Teraz jej skuteczność stopnieje już do minimum.

    Do tej pory stawka akcyzy zależała w dużej mierze od wieku pojazdu, a także od tego, czy był on sprowadzany zza granicy. Dla starszych samochodów wynosiła ona nawet 65 procent wartości auta. Od 1 grudnia zmienią się zasady naliczania podatku akcyzowego od każdej sprzedaży samochodu osobowego dokonanej przed pierwszą jego rejestracją na terenie naszego kraju.

    Zyta Gilowska, Minister Finansów, podpisała bowiem rozporządzenie w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego. Główna zmiana, dotycząca samochodów osobowych, polega na stosowaniu tylko dwóch stawek akcyzy bez względu na wiek i miejsce pochodzenia pojazdu. W przypadku aut o pojemności skokowej silnika poniżej 2000 ccm stawka akcyzy wynosić będzie 3,1%, zaś dla większych jednostek stawka ta wyniesie 13,6%.

    Według MF ujednolicenie stawek ma na celu zahamowanie procederu zaniżania podstawy opodatkowania w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu, tj. z terenu któregoś państw członkowskich UE.
    Wiadomo jednak nie od dziś, iż akcyza jest przedmiotem postępowania Komisji Europejskiej wobec naszego państwa. Zarzuca się jej, iż dyskryminuje ona nabywców używanych samochodów, którzy zdecydowali się na zakup i sprowadzenie auta z terenu innego państwa członkowskiego.

    Zmiany w podatku akcyzowym z tego tytułu przyniosą mniejsze wpływy do budżetu państwa o ok. 200 mln złotych, przy założeniu jednak, iż nie zmieni się jakoś drastycznie dotychczasowa relacja popytu i podaży na auta używane oraz nie zajdą większe zmiany na rynku aut nowych. Jak widać, nawet resort finansów nie wierzy już w jakieś szybkie wyjście ze stagnacji, w jaką wpadł rynek aut nowych i nie próbuje choćby nawet narzędziami fiskalnymi uzdrowić tej sytuacji.
    Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2827


    Temat: jak to jest z ta akcyzą na PROBE
    Obowiązuje zasady takie same jak na inne auta sprowadzane z UE, jeżeli chodzi o auto zarejstrowane w niemczech, nie ważne gdzie był wyprodukowany.
    Inna bajka jest jak sprowadza się samochód z poza obszaru UE np. USA
    Źródło: ford-probe.net/forum/viewtopic.php?t=2325


    Temat: Nowy podatek samochodowy
    Tekst zapozyczony z wp:


    Nowy podatek samochodowy pobierany przy pierwszej rejestracji samochodu prawdopodobnie wejdzie w życie od połowy tego roku - ocenia wiceminister finansów Jarosław Neneman.
    Rząd zajmie się tą ustawą na jednym z najbliższych posiedzeń. Po konsultacji z UE przesłana zostanie ona do Sejmu. Przewidywany termin wejścia w życie to połowa roku - powiedział Neneman podczas czatu na stronach Ministerstwa Finansów.

    Podatek ma zastąpić obowiązującą obecnie akcyzę. Podstawowa stawka nowego podatku ma wynosić 1 zł za centymetr sześcienny pojemności silnika. Jej wielkość będzie się jednak zmieniać w zależności od norm spalin spełnianych przez samochody.


    Wraz z "wpadaniem" samochodu w niższe normy stawka będzie rosnąć do 1,5 zł, 2 zł i 3 zł. Najwięcej - 4 zł za cm sześć. - zapłacą rejestrujący samochody, które nie spełniają europejskich norm emisji spalin.

    Rząd chce zmienić obowiązujące zasady opodatkowania samochodów ze względu na zastrzeżenia, jakie ma Unia Europejska do sposobu pobierania akcyzy. Obecnie akcyza od nowego samochodu o pojemności silnika do 2000 cm sześć. wynosi 3,1 proc. jego wartości. Dla nowych aut z większymi silnikami jest to 13,6 proc. Tymczasem wobec sprowadzanych z zagranicy używanych samochodów akcyza może wynosić nawet 65 proc.

    Neneman poinformował, że Ministerstwo Finansów pracuje nad "wizją systemu podatkowego". Nowe rozwiązania mogłyby - według ministra - obowiązywać za 3 lata, bo teraz uchwalanie zmian w podatkach przez parlament jest niemożliwe.

    Jedna stawka VAT, ograniczenie progresji w PIT lub nawet podatek liniowy, niższe składki na ZUS, podatek katastralny, likwidacja lub ograniczenie podatku od spadków i darowizn - powiedział Neneman odpowiadając na pytanie, jak miałby wyglądać polski system podatkowy zgodny z wizją opracowywaną przez MF.




    I co wy panowie o tym myslicie??
    Źródło: ford-probe.net/forum/viewtopic.php?t=429



     
      Start
    Zamość mapa
    Ząb KĂśln
     
     
    Acedia - beztroska, zniechęcenie.
    A real friend is one who walks in when the rest of the world walks out. Walter Winchell (1879 - 1972)
    Dlaczego milczeć na temat śmierci? Od niej możemy się uczyć żyć spokojnie i w zadowoleniu
    Dajcie nawet ślepym bawić się w ciuciubabkę! Stanisław Jerzy Lec
    Dlaczego ludzie potrafią lepiej umierać niż żyć? Dlatego, że żyć trzeba długo, a umrzeć można prędko. Fiodor Dostojewski